Sunday, October 10, 2010

kipas syiling mati

tido bersama berbantalkan berpelukan sama angin panas,
aku bepeluh mati-sebentar tiap malam.
kadang-kadang aku rasa tak mahu mati-sebentar..
aku mahu setiap malam aku di penuhi aktiviti. malam ini aku tidak mahu mati-sebentar,
aku mahu terjage melihat jasad aku saje.
aku sedang mencari hikmah ape yg terjadi semua ini. tuhan sering berkata setiap perkara yg terjadi punya hikmah yg tersembunyi.
tuhan beri aku cabaran unuk aku harungi setiap dugaan diberi dengan cara aku sendiri.
dan aku tangani dengan cara aku sekarang ni.
tiap malam hanya duduk di rumah bersama jasad dan roh aku.
dan kalu roh ini boleh keluar sebentar, mari berborak sama jasad aku...

*senyum*

bodohkan,bagaimana jasd aku yang tidak punyai roh mahu berborak sama roh diri aku.kebosanan yang menyebabkan aku berbicara seperti orang tidak punya akal.
sebab mane letaknya nyawa..
sebab nyawa itu tuhan yang pegang, jadi aku tidak boleh berdolak dalik sama empunya hak nyawa.
cuma tuhan, aku masih tetanya-tanya masih ada kegembiraan kah untuk diri aku.
tapi aku yakin tuhan itu maha adil, pasti die akan beri aku kegembiraan setelah aku letih.
kerna setiap perkara ada hikmah.
cuma atau mungkin kita saja tak perasan hikmah itu.
sebab hikmah itu kita perasan setelah kita berjaya harungi kesusahan.
orang selalu cakap
" kau ni beruntung, masih ade lagi orang susah di luar sana ".
persoalan aku mengapa harus di samakan orang di luar sana sama dengan kesusahan aku. kesusahan die sepadan dengan dirinya begitu, kesusahan aku sama patut di beri dengan diri aku. sebab tuhan beri kesusahan hanya pada mereka yang mampu menanggungnya.
lama kelamaan aku benci sama ayat tu, fuck ar...
mmg ad lagi yang susah, tapi ni hidup aku, aku yang tanggung susah, bukan mereka yang lebih susah menggung susah aku, ini susah aku yang tanggung susah..
paham...!!
mereka dengan susah mereka, aku dengan susah aku. jadi jangn sebut mereka lagi susah dari aku.sebab aku pun susah.
bukan bermaksud aku ego, tapi klau engaku beri tahu mereka kesusahan aku,
agak-agaknya mereka boleh tolong tak?
agak-agaknya kalu aku di beri tahu kesusahan mereka, aku boleh tolong tak?
susah aku pengalaman aku, selepas senang aku akaN jadikan pengalaman aku tuk hidup lagi senang.
aku harap tuhan bagi aku secangkir setandan sesisir semangat.

kalau aku di beri pilihan mahu hidup susah atau mudah.
aku akan pilih susah..
dan harap hikmah yang akan datang = senang
mari sesiapa yang boleh bantu aku hembuskan nafas kamu yang hanyir itu pada hidung aku..
sebab aku down sekarang ni,
bau apepun yang kau hembuskan aku takkan sedar.
aku manusia biasa,
wahai tuhan..
minta di kuatkan iman...

No comments:

Post a Comment